събота, 2 февруари 2013 г.

Постни гофрети с тиква и портокалов сок


Събота е - идеален ден за експерименти в кухнята :)
Днес споделям вкусната закуска на моите деца, която би могла да бъде и прекрасна вечеря за въглехидратния ден на 90-дневната диета ;)
 
Продуктите за около 10-12 броя:
 
1 ч.ч. пюре от тиква
2 ч.ч. брашно
1,5 ч.ч. портокалов сок
1/3 ч.ч. кафява захар
1 бакпулвер
щипка сол
1 ч.л. канела
1 пакетче ванилена захар
1 с.л. настъргана портокалова кора
3-4 с.л. олио
 
 
Всички продукти се разбъркват добре и сместа се оставя да отлежи 15- 20 минути. Гофретите се пекат в силно загрят и добре намазан с олио гофретник.
Ако е необходимо, олиото в сместа може да се увеличи, за да не залепват гофретите. Аз започнах с 1 с.л. лъжица, но първите две гофрети залепнаха жестоко и едва ги изстъргах от гофретника. С 4 с.л. олио се получиха идеални.
Тези гофрети стават по-хрупкави от обикновените, вероятно заради липсата на яйца в тестото, много ароматни и цветни.
Аз сервирах без добавки, единствено поръсени с пудра захар и канела. Децата ми се влюбиха във вкуса, надявам се и вие да споделите чувствата им :)
 

4 коментара:

  1. Дилянче,чудни и много уханни са ти гохретите!Страшно ми допаднаха,без съмнение и на дечицата ти са се усладили!
    Успех с диетата!
    Лека нощ и прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. Много благодаря, Роси! Аз, всъщност, вече нямам нужда от диета, но свикнах да се храня по правилата на 90-дневната и все още ми е интересно да префасонирам рецепти по тях ;)

    ОтговорИзтриване
  3. I do believe all of the ideas you have offered to your
    post. They're really convincing and will definitely work. Still, the posts are too short for newbies. May you please extend them a little from subsequent time? Thank you for the post.
    Also visit my homepage ... great article

    ОтговорИзтриване