четвъртък, 31 януари 2013 г.

Спаначени кюфтенца с овесени ядки и черен сусам



Нямам извинение за дългата почивка, която направих. Почивка от публикуване, иначе и готвих, и ядох, и т.н. Но някак, с всички тези празници, не можах да се организирам да снимам, да описвам рецепти и да публикувам. Надявам се през тази година да се справя по-добре от миналата по отношение на публикациите и да опитам много интересни рецепти.
Започвам с първата. Интересът ми към кюфтета от овесени ядки започна още по време на Коледните пости от дискусията, която се заформи в едноименната тема във форума на бг-мамма. Тогава така и не ми остана време да се заиграя в тази посока, а сега мога само да кажа, че съм пропуснала много. Резултатът си заслужава.
(Предварително се извинявам за лошите снимки. Нямах търпение да споделя рецептата и се наложи да снимам по нощите със светкавица.)

Продукти:

2 ч.ч. овесени ядки / не от фините, а от класическите/
200гр. замразен спанак
1-2 с.л. ленено брашно
2 филии черен хляб
1 малка глава лук
черен пипер
сол
кимион
чубрица
джоджен
черен сусам за поръсване

Хлябът се накисва в малко студена вода и се изстисква добре. Спанакът се размразява, накълцва се и се изцежда добре. Лукът се настъргва и ли се нарязва на ситни кубчета. В купа се смесват  всички продукти без сусама. Постепенно се добавя около 1 ч.ч. вода, като сместа се разбърква добре. Сместа не трябва да е суха, но не трябва и да е прекалено влажна. Така подготвената "кайма" се оставя да отлежи 15-20 минути.
С навлажнени ръце се оформят кюфтенца. Поставят се в намаслена тава, намазват се с четка с малко олио и се поръсват с черния сусам. Пекат се в умерено загрята фурна до зачервяване.
Рецептата е изключително вкусна и много подходяща за въглехидратния ден на 90-дневната диета. Сигурна съм, че няма да съжалявате, ако решите да я опитате. А на мен ми предстои да изпробвам варианти с различни зеленчуци :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар